Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Framtiden just nu!
Hikari Do & Sports
Ett träningspass kan ha följande upplägg:

  • Välkomnande: Vi välkomnar alla deltagare och vi håller en genomgång av passet där vi berömmer alla deltagare för att delta.
  • Återblick: Tid ges för reflektion på vad som hände föregående pass.
  • Uppvärmning: Vi genomför uppvärmningen genom att lätt röra på oss i syfte att få igång blodcirkulationen för att förhindra skador samt för att få in fokus på medveten närvaro i de fysiska övningarna.
  • Teknikinlärning: Sedan följer teknikinlärning som vi anpassar efter individen och gruppen. Det är viktigt att deltagarna får träna efter deras behov och förutsättningar..
  • Kondition och styrka: Olika fysiska övningar implementeras i träningen för att förbättra elevens styrka och kondition. En träning som är bra för hjärtat, ämnesomsättningen och syreupptagningsförmågan under vilken man också tränar medveten andning. 
  • Varva ner och töjning: Efter all fysisk träning är det viktigt att varva ned och töja musklerna för att förhindra eventuella skador och muskelvärk. Detta är en fas där man åter har chans att komma i kontakt med sin naturliga andning. Detta är ett moment där man får chans att känna tacksamhet till sin kropp som burit eventuella ansträngningar under träningspasset. Viktigast är att uppleva medveten närvaro och "känna" muskelgruppen som töjs. 
  • Avslappning/meditation/fokusering: är viktiga komponenter inom Hikari Do då den ger eleven verktyg att kunna varva ner - inte bara fysiskt utan även mentalt. Efter ett träningspass är ofta kroppen i högvarv och då också vårt sinne. Vi vill att alla deltagare ska kunna känna sig avslappnade när de går hem efter träningen.
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Hem, 17/05 14:01 
Hem, 11/04 14:23 
Hem, 06/02 14:11